Głównym profilem działalności jest propagowanie tańców narodowych przez działania edukacyjne w Klubach Tańców Narodowych KOROWÓD dla dzieci młodszych i starszych oraz młodzieży.
Dodatkową działalnością edukacyjną są zajęcia zamawiane przez instytucje lub osoby prywatne w formie lekcji tańca, warsztatów tanecznych oraz kursów instruktorskich. W tym zakresie służę swoim doświadczeniem i umiejętnościami. Oczekuję na zamówienia.
Gimnastykę przy muzyce, tańce towarzyskie w formie użytkowej oraz tańce integracyjne dedykuję szanownym seniorom w ramach działalności rekreacyjnej.
Serdecznie zapraszam
Kultywujemy polską tradycję

1986 – 2018 | asystent, adiunkt, starszy wykładowca Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Krótki opis stanowiska:
– pełnienie funkcji kierownika zespołu.
– dydaktyka tańców w zakresie różnych jego form.
– rozwiązywanie problemów badawczych związanych z pedagogiką i równowagą postawy ciała u dzieci od lat 2-7.
– organizowanie pracy zespołu, konferencji, turniejów i warsztatów praktycznych dla nauczycieli.
– opracowywanie podręcznika i monografii.
1983 – 1986 | nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej we Wrocławiu
2018 | Kurs nt. Organizacja i zarządzanie oświatą. Studium Prawa Europejskiego nr z rejestru 1581/2018/SPE
2017 | Sesja warsztatowa „Muzyka i Ruch w Działaniach Terapeutycznych"
Akademia Muzyczna im Karola Szymanowskiego w Katowicach
2008 | VII Ogólnopolska Sesja Warsztatowa „Muzyka i Ruch w Działaniach Terapeutycznych"
2005 | III Forum Muzykoterapeutów nt. Podstawy teoretyczne muzykoterapii oraz praktyka kliniczna.
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
2005 | Certyfikat ukończenia warsztatów; Terapia przez ruch 1 i 2 stopień.
Śląski Teatr Tańca
2005 | Seminarium: Gry zabawy, formy rozrywki na bazie muzyki tanecznej i tańców towarzyskich.
Studio Tańca Towarzyskiego Kazimierz Michlik Opole
2000 | Cykl szkoleń nt. Tańce narodowe w formie towarzyskiej.
Ogólnopolska Rada Studenckich Zespołów Pieśni i Tańca
2000 | Kurs nt. Zastosowanie statystyki i analizy danych.
StatSoft Polska i Politechnika Wrocławska
1999 | Warsztaty tańca Hip-hop.
Dzielnicowy Dom Kultury we Wrocławiu
1998 | Konferencja metodyczna nt. Taniec ludowy jako podstawa poznania własnego dziedzictwa kulturowego.
Ogólnopolska Rada Studenckich Zespołów Pieśni i Tańca
1993 | Uzyskane uprawnienia sędziowskie Freestyle and Jazz.
Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Tanecznego
1987 | Seminarium Taniec Jazzowy.
Wojewódzki Dom Kultury we Wrocławiu
1984 | Uzyskane uprawnienia instruktora Tańca.
Urząd Wojewódzki Wydział Kultury i Sztuki
2008 – 2018 | Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Koordynator studiów podyplomowych: „Taniec w Edukacji"
2005 – 2007 | Współpraca z AZS-em Wrocław
Opiekun Studenckiego Koła Tańca Towarzyskiego
2005 – 2005 | Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Organizacja kursu tańca sportowego
2002 – 2005 | Zespół Pieśni i Tańca „Jedliniok"
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Dodatkowe informacje: stała współpraca z ZPiT „Jedliniok" w charakterze instruktora tańca, organizacja obozów szkoleniowych w Kowarach i Kukljicy/Chorwacja,warsztaty taneczne w ramach studenckiej wymiany kulturalnej w Dreźnie, udział w Festiwalach Folklorystycznych w Niemczech Susen/Donzdorf oraz Bitburgu a także Sarajewie/Bośnia i Hercegowina, warsztaty taneczne dla gości z Indonezji w Teatrze Grotowskiego. Udział czynny w koncercie " My Wrocławianie" z okazji 60-cio lecia Polskiego Radia we Wrocławiu.
1979 – 1992 | Członek ZPiT „Kalina" w AWF we Wrocławiu



Kilka słów od siebie



Formy sceniczne-pokazowe nie znoszą bylejakości i tu zaczyna się droga na której zmagamy się ze słabością naszego ciała i charakteru a wszystko po to, żeby z naszego ciała uczynić sprawny i sugestywny instrument do wyrażania naszych emocji. Dbałość o perfekcję w ruchu i geście to ważny cel z punktu widzenia odbioru widza.



Uczestnictwo w amatorskich zespołach ludowych wiąże się jednak, w odróżnieniu do innych form tańca, z celami mocno wykraczającymi poza poziom artystyczny dokonań tanecznych.
Kontakt z żywą muzyką, piosenki ludowe i pieśni narodowe to elementy, których udział i znaczenie dla rozwoju kulturowego dzieci i młodzieży trudno przecenić, bowiem w sposób zasadniczy ubogacają tańce narodowe i regionalne, czyniąc zeń bardzo kompletny środek oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych.
Ucząc się pieśni, poznając naszą piękną muzykę i tańce wchodzimy w kulturę, poznajemy ją, uczymy się jej i fizycznie uczestniczymy w niej. Te pozytywne przeżycia, od radości zabawy przez wspólnotę działania i tworzenia, po uczestnictwo w pokazach i koncertach, stanowią istotny element samorozwoju.


Uczestnicząc w festiwalach krajowych i zagranicznych zyskujemy niepowtarzalną okazję do poznawanie innych kultur ale też okazje do utożsamiania się z własną kulturą. Konfrontacja z innymi sprawia, że staramy się pokazać z jak najlepszej strony, co z jednej strony prowadzi do perfekcji wykonania z drugiej zaś solidaryzuje i mobilizuje do wspólnego działania.



Taniec ludowy to taniec gromadny i jako taki odbywa się w grupie, w określonej społeczności. Występują w niej rozmaite relacje, które kształtują kompetencje społeczne w sferze komunikacji w życiu towarzyskim i kulturalnym. Ten specyficzny trening realizuje potrzebę młodego człowieka przynależności do grupy. To w niej znajduje swoje miejsce i przegląda się jak w lustrze, ma możliwość dokonania samooceny i korekty swoich zachowań ale też pozna co to solidarność i poczucie współdziałania.



Zespoły tańców ludowych integrują często środowisko i to wielopokoleniowo, co ciekawe, więzi te są bardzo trwałe. Starsze pokolenia w sposób naturalny odchodzą ale do zespołu przychodzą ich dzieci, które też tańczą, śpiewają i grają, może dlatego, że kołysanki śpiewane przez ich rodziców zaczerpnięte są z repertuaru ich zespołu. Radość wspólnego tańcowania, śpiewanie i muzykowania jest w tych środowiskach motywem przewodnim życia towarzyskiego integruje, tworzy więzi, niejednokrotnie, na całe życie.

Zespół w którym tańczyłam skojarzył przeszło trzydzieści par małżeńskich. Fakt ten, to jeszcze jeden przyczynek do stwierdzenia, że trudno przecenić funkcje muzyki i tańca w życiu człowieka…
Bożena Siedlecka